Dieta LCHF

LCHF? Še nikoli slišali? Kaj je torej LCHF?

LCHF je okrajšava za Low Carb High Fat, torej manj ogljikovih hidratov, več maščobe. Gre za dieto, pravzaprav način prehranjevanja, s katerim dosežemo, da telo kot primarni vir energije začne koristiti maščobe in ne ogljikovih hidratov. LCHF je torej prehranski režim, ki temelji na visokem vnosu maščob, zmernem vnosu beljakovin in nizkem vnosu ogljikovih hidratov. Tu ne gre za tehtanje hrane, ne štejemo kalorije. Ampak to ne pomeni, da se lahko bašemo in (pre)nažiramo z maščobami. Jemo kolikor se le da malo (najbolje je seveda nič) ogljikovih hidratov. Zelo pomembno je tudi, da zmanjšamo vnos sladkorja in škroba.

Super, sliši se ful dobro, kaj pa to pomeni (pri meni) v praksi?

Osnovna in ključna živila za pripravo (mojega) obroka so:

  • jajca,
  • avokado,
  • oreščki in semena,
  • maslo,
  • ribe, raki in školjke,
  • siri,
  • (grški) jogurt
  • polnomastno mleko in smetana,
  • meso,
  • zelenjava in začimbe.

Izogibam se oziroma sem črtala iz jedilnika:

  • riž,
  • testenine,
  • krompir,
  • kruh,
  • žita/kosmiči,
  • sladkarije
  • brezalkoholne pijače, sokovi, itd.

To so namreč živila, ki vsebujejo večjo količino ogljikovih hidratov.

In kako izgledajo potem moji obroki? Zjutraj popijem vsaj eno kavo z mlekom ali še boljše s smetano. Če dovolj zgodaj vstanem, si običajno pripravim skuto, dopoldansko malico pa praktično vedno spustim. Za kosilo si največkrat privoščim solato. V službi je ta bolj skromna – zelena, rukola, brokoli semena in parmezan, doma pa ji še dodam več vrst zelenjave, kot na primer kumare, papriko, avokado, trdo kuhano jajce, jogurt. Za večerjo imam rada kuhano hrano – ribe, meso, zelenjavne pite, jajca na tisoč in en način,…

Jaz bi dieti LCHF lahko rekla kar – zdravo prehranjevanje. In, ne, ne mislite, da se jo držim kot pijanec plota, velikokrat, (če vprašate mojega dragega) še prevečkrat – se tudi jaz pregrešim in si privoščim na primer pico, junk food.

A nekaj je zagotovo, bolj kot sem pridna in se držim LCHF diete, hitreje se – v kombinaciji s športom – vidijo rezultati. In tudi, ko stopim na tehtnico, je ta bolj prijazna do mene. Pa še nekaj mi je pri tem načinu prehranjevanja všeč – ne rabim biti lačna, še manj, da bi stradala.

Priporočam!

Ta vnos je bil objavljen v BLOG. Zaznamek za trajno povezavo.

Trije odzivi na Dieta LCHF

  1. Pingback: Romantični oddih: Hotel Bellevue, Mali Lošinj | NA POTI

  2. Pingback: LCHF brokoli pita | NA POTI

  3. Pingback: Debeluška | NA POTI

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja